Tale-/læseklasser

Normaltbegavede elever med store, specifikke læsevanskeligheder (ordblindhed) samt massive sproglige vanskeligheder.

Specialcenter for tale-/læseklasser

Om elevgruppen:

Der tilbydes specialundervisning til normaltbegavede elever med store specifikke læse/stavevanskeligheder (ordblindhed) og tale/kommunikationsvanskeligheder. Klasserne dækker skoleforløbet fra 4. til og med 9. klassetrin. Eleverne indstilles til specialcentret efter behandling i det kommunale visitationsudvalg.

Pædagogisk og undervisningsmæssig tilgang:

Eleverne har samme fagrække og timetal som almenskolen. Undervisningen er tilrettelagt med udgangspunkt i den enkelte elevs kompetencer og behov. Der arbejdes med at styrke elevernes selvtillid og selvværd. Der arbejdes differentieret, men ofte med afsæt i fælles temaer og emner. Der lægges vægt på at udvikle elevernes faglighed og it-kompetencer og eleverne aflægger afgangsprøve.

Henvendelse kan ske til skolens kontor, hvorefter I vil blive henvist til rette leder.

Skolens mail: munkevskole@kolding.dk eller på tlf. 79 79 79 90